Yogacentrum Dharma

Wat is Easyflow Yin Yoga

Je hebt Yin yoga en Yang yoga. Yin yoga is gericht op het bindweefsel en daarbij gebruik je geen spieren, je bent in een staat van “zijn” (zie de beschrijving over Yin yoga op deze website). Yang yoga is gericht op kracht en dus de spieren, je bent meer aan het “doen”. Easyflow yoga is een echte Yang yoga en daar hebben we de Yin yoga achteraan geplakt, zodat je beide yogavormen in één hebt.

Voor iedereen toegankelijk

We beginnen de Easyflow yoga met de Yang yoga in de vorm van Vinyasaflow yoga, een krachtige, maar makkelijk te volgen yoga, voor iedereen toegankelijk. Het zijn staande houdingen die achter elkaar in een flow overgaan, maar ook balanshoudingen om goed te centreren. Het is net alsof deze yoga de houdingen in een dans in elkaar over laten gaan. Je komt in een flow/ritme terecht die de gedachten even doen wegnemen. Je bent dan helemaal in het hier en nu. (Om een goed beeld van Vinyasaflow yoga te krijgen kun je op youtube filmpjes van Tara Stiles bekijken).

De krachtige flow duurt ongeveer een half uur, het lichaam is dan goed opgewarmd.

We gaan dieper in op het weefsel

De zittende houdingen worden in yin gedaan, we gaan nu dieper in op het weefsel, dus van spierweefsel naar bindweefsel voor souplesse. De houdingen worden zittend lang aangehouden. Als je nog maar net met Yin yoga begint kun je het nog weleens koud krijgen, omdat er veel is op te ruimen in het lichaam (weerstanden/stijfheid geven koude af als ze weer soepel worden gemaakt). Als je eerst wat krachtige Yang houdingen hebt gedaan is het lichaam al goed opgewarmd en is de kou wat minder.

Direct online inschrijven

Wil je graag één van mijn lessen bijwonen? Via het systeem Momoyoga kun je je direct inschrijven voor de les waar jij bij wilt zijn!

Er worden geen moeilijke of gevaarlijke houdingen gedaan, het is toegankelijk voor iedereen die: en de spierkracht optimaal wilt onderhouden en daarbij ook aan de souplesse wilt werken.

Alle vormen van yoga bij Yogacentrum Dharma gaan vooraf aan een beginmeditatie en eindigen met een Savasana (eindontspanning).